svininfluensa eller gravid?

Har ni tänk på att så fort man råkar nysa i dessa tider eller alternativt ha lite värk i kanske axeln så tror folk att man har svininfluensa. Det är ungefär som när man passerade 25 och råkade ha lite ont i magen en dag, då får man frågan om man är gravid. Man kan må lite illa, va lite trött, bli yr när man reser sig upp. Då är man helt klart gravid, finns inga andra alternativ. Efter 25-årssträcket känns det som att man går omkring och är en barnafödansmaskin som snart sprängs, och alla får tydligen fråga om man är gravid.

Men nej, jag har bara lite gaser i magen och en vanlig hederlig svensk förkyldning, ont axeln för att jag är dumm nog att ha en axelväska som jag packar aldeles för tungt och ibland lyfter jag fel vid tunga lyft. Jag glömmer av att dricka ordentligt, vilket gör att jag blir yr, ibland går det en timma för mycket utan mat och då blir jag med yr. Ibland kan det vara för att jag inte snusat ordentligt heller!

Så prutt och nys på er o sluta fråga.

Kommentarer
Postat av: amandaaamanda

så störande

2009-12-16 @ 13:20:15
URL: http://dimalimsliv.blogg.se/
Postat av: FRIDAHCHARLOTTA

HAHA bra skrivet, håller med!



OM du har tid, så får du gärna svara på frågan "Om du fick välja EN person att intervjuva, så är det.." .. Här :D http://fridahcharlotta.blogg.se/2009/december/journalistiken-ar-tipptopp.html#comment .. Stor kram:)

2009-12-16 @ 13:52:38
URL: http://fridahcharlotta.blogg.se/
Postat av: Ingela

sen är du YR i vanliga fall med... hahaha

2009-12-18 @ 15:34:14

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0