lyx

Lyx är när ens chef är i krokarna och plockar upp en efter jobbet så att man kommer hem en halvtimma tidigare än vanligt. Denna halvtimme har jag nu lagt vid datorn... jaja.

Kvällsmackan är underkattad!
Det va brödbak i helgen hos far, vilket betyder att frysen är full! Jättegot, va ett tag sen man käkade det nu.

Imån ska J till Gbg o se Frölunda - Brynäs. Man kan ju bara hålla tummarna för en vinst alltså, det blir inte roligt om han kommer hem o det vart världshistoriens tråkigaste match, Frölunda losade eller nått. Så i dubbel bemärkelse så hoppas jag det blir en bra match o att Frölunda vinner - för husfridens skull.
Min far lär ju inte vara sen med att påpeka för J om det blir förlust heller. Som man bäddar...

Jag o J pratade om hela julmust-hysterin i morse påväg till tåget. Hans lösning på förslaget va att om dom slutade att tillverka Nygårda julmust så kan dom ju hälla mer god julmust i flaskorna (läs: Apotekarnes). Det skulle vara lösningen på problemet! Det är skillnad på must o must, lika mycket som det är skillnad på cola o cola. Skulle jag beställa coca cola nånstans o få pepsi skulle jag helt klart beställa in vatten istället.


Kommentarer
Postat av: Mallan

Jag är faktiskt ingen julmustskännare måste jag säga. Jag är ingen kaffekännare heller, kan faktiskt inte känna skillnad på "got" och "äckligt" kaffe! Däremot kan jag känna skillnad på cola och pepsi men kan dricka båda.. Jaha...varför delade jag med mig om detta kanske du frågar dig själv nu.. Ja, det kan man ju undra. Jag själv har ingen aning. Puss

2009-11-18 @ 18:51:23
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0