glögg

Brukar ju titta lite snett åt folk som redan pratar om julen, som redan den första advent liksom börjat stressa inför julen och som kanske rent av köpt både en o två julklappar. Fast när det kommer till Blossas årliga glögg så försöker jag haffa en - dock har jag aldrig (med betoning på ALDRIG) lyckats få köpa en. Detta av den enkla anledningen att det är slut när jag kommer till butiken, trots att jag kanske är där nån dag efter releasen. Då är den slut o man får då göra ett dagligt besök på denna monopols-butik som säljer glöggen. Men vem har för det första tid att besöka Systemet en gång om dagen tills glöggen finns i hyllan, och vem har lust att gå dit en gång om dagen. Nej, inte jag i vart fall. Dock skulle jag köpa en flaska vin idag och det va då jag såg den! Det fanns drygft fem kvar och en av dem slet jag åt mig. Så nu har jag min första års-glögg hemma i hyllan!

(...och den ska varken tittas på eller smakas på förän efter första advent!)


glögg


Måste dock bekänna att jag druckit julmust redan, men det är inte samma sak för det finns ju påskmust och rentav sommarmust med!


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0