mat o sov-maskinen

Igår va det tisdag, så efter en fullspäckad arbetsdag kom jag till stan, gick vägen om Hemakväll och inhandlade en påse godis. Väl hemma väntade kvällsmat a'la J (dvs Ideal makaroner, färdiga köttbullar och en sås bestående av Ketchup). Med mat i magen började tisdagens höjdpunkt, veckans bästa dag om man räknar bort fredag o lördag. Uggly Betty och DHW, tätt följt av Christine. Orkade knappt äta hältfen av godiset och nickade till halvvägs in i Christine. Tänkte att eftersom jag är ledig imån (alltså idag) så kunde jag ju vara vaken lite längre. Men min kropp är nu en enda stor mat o sov-klocka. Får jag inte mat halv ett så kreverar jag, går jag inte o lägger mig runt 22 så somnar jag på soffan och får jag inte eftermiddagskaffe så blir jag ineffektiv.

Idag blev det dock sovmorgon, vaknade sedvanligt kl 6, men sommade om o sov till kl 9. Underbart!

Har vart o hämtat vår micro idag, den har vart paj så vi fick en ny. Skönt att det va samma, hade inte orkat lära mig en ny micro, denna som vi har nu har liksom fem miljoner funktioner. Jag vill ju liksom bara kunna tina lite grejer eller kunna värma lite mat. Men men, den är flashig o fin!


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0