shiiiit!

Igår hade jag en sån där riktigt bajsdag, kändes som att mindre än hälften av det jag ville ha gjort blev gjort på jobbet, småsaker krånglade, jag va något pms-ig, samt att tåget va 30 minuter försenat. Dock försöker jag dölja det så mycket som möjligt när jag kommer hem. Kul för J liksom att ett monster kommer hem, fräser lite o sen somnar på soffan framför Uggly Betty o DHW. Jag va till o med inte irriterad över att det ligger plugg-papper överallt (o då menar jag verkligen ö-v-e-r-a-l-l-t. J har tentavecka, så han är inne i sin lilla pluggbubbla. Skönt att man vet precis hur det är så man har lite förståelse. Ett annat tecken på att det är tentapluggsvecka är småsaker som att det blir damsugat. Snubblade över damsugaren innan ner på ett rent golv.  (Nej jag snubbla inte, men det va damsugat o det är ju possitivt!)

En annan rolig grej när jag satt o väntade på tåget (som sagt i 30 minuter) igår så springer en liten kid över järnvägsspåret o ska hoppa upp över kanten. Mitt i upphoppet tappar han sina (rejält) förstora byxor. Han är helt själv o utbrister "Åh, Shiiit!" Blir knallröd i ansiktet, drar upp dom och gör ett försök till att komma upp. Lika mycket som det är puckat att springa över järnvägsspåret så va det lika roligt att när hans målbrottsröst sviker honom just på "Shiiit!" Haha, det va lite kul mitt i min bajsdag. Som man brukar säga: Skadeglädje är den enda sanna glädjen.

När jag är påväg ner till tåget från jobbet så kommer jag på att jag glömt min bok. Skrev häromdagen att jag va lite besviken på den ju. Då hade jag läst typ 3 kapitel, och det handlade bara om hur hon pundar. Har helt ändrat uppfattning nu. Tycker den är riktigt bra, hon skriver väldigt ärligt och lämnar ut sig själv. Iaf, inser när jag kommer på att min bok ligger kvar på jobbet att jag inte kommer hinna gå tillbaka o hämta den, det skulle liksom vara precis på håret att jag han med tåget i såfall.. Men nu va det ju sent så jag hade hunnit gå fram o tillbaka minst 40 ggr känndes det som. Dessutom hade jag vart bussig nog att lägga ur min Chick tidning i fikarummet, samt nån annan blaska som jag haft som reserv i väskan.

Så tack, nu har jag fått ur mig mina små i-landsproblem. Men tänk er när det är massa små skitsaker som bara krånglar på en o samma dag. Att tåget va försenat o att boken va glömd är bara en av säkert 20 saker som krångla igår. Dessutom är bokläsningen på tåget det ultimatat sättet att slappna av efter jobbet...


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0