vad jag tror...

Har ju hänt en hel del sporthändelser som jag inte kommenterat:

1. Krävs ett mirakel om Sverige tar sig till VM i fotboll.
2. Frölunda har en "liten" svacka...
3. Warberg förlorade mot ärkederbylaget Helsingborg.

Läste i Metro tror jag att Sveriges chanser till att ta sig till VM är lika stora som att Barak Obama vinner fredspriset. Tror man vann 50 ggr pengarna om man tippade på att Obama skulle vinna. Som ni säkert vet vann han det ju... Men i denna "pigs-might-fly" historien om att Sverige tar sig till VM så är det ju liksom kört. Vi är inte bättre än såhär. Dock tyckte jag att Sverige spelade skitbra hela Dkk-matchen och egentligen borde det blivit 1-1 för på det ena målet ger jag mig inte. DET VA MÅL. Sen skiter jag i er som tycker att "Det är domarn som dömmer..."
Men, man kan inte spela bra en match för att komma till VM. Malta o Ungern matchen... mål i tilläggsminuterna och ett självmål. Ja, men tjena. I Sverigematchen så fann iaf viljan o spelet.
Kommer dock aldrig säga att Dkk va bättre än vi, för det va dom inte!

Frölundas "svacka". Nu har jag ju inte sett de flesta matcherna så jag kan väll egentligen inte uttala mig, men vist skulle Södertälje vara liksom ett "säkert kort". Men från det jag har sett så är det obalans i hela laget, backar som inte är på sin plats, slarv och dålig kommunikation. Kan bli spännande och se vad som händer där framöver.
Det va ju lite såhär förra året med i starten, de förlorade match efter match... De kanske kommer igen? Toppform ska ju matchas in till slutspelet. (Dock måste man ju vinna lite matcher för att faktiskt TA sig dit...)

Såg inte matchen mellan Warberg o Helsingborg (den gick på Tv4 Sport) för vi va i full färd med att ta oss till öa då. Mötena mellan dessa två lag brukar vara otroligt laddade och jag antar att detta inte var ett undantag. Skittreåkigt att det blev förlust just mot Helsingborgarna, det är inget lag man vill unna en seger mot. Dock måste jag faktiskt säga att det är helt okej om Warberg inte vinner alla matcher, det va längesen man fick uppleva den där frustrationen att "idag MÅSTE vi vinna". Säg vad ni vill men Warberg har i princip ägt hur länge som helst och vunnit i princip alla sina matcher. (Dock inte finalen mot Aik i våras, jag vet...) Det tyder ju helt klart på en enorm prestation, o en hög lägsta nivå, men kanske är det en fölust då o då som kan behövas? För att väcka den där hungern efter att vinna..?

Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0