seriestart.

Lite sport har det ju vart de senaste dagarna, många har haft (läs: hockeyn, innebandyn...) sina seriestartsmatcher. Jag tycker självklart att det ska vara kamp från första matchen, men samtidigt har jag lite förståelse om det inte är det. Allt har troligen inte hamnat på plats ännu och konstigt vore väll det. Finns ju en anledning till att man inte spelar slutspel med en gång, utan att ett seriespel förekommer. Nu förstår ni säkert att det är nånting jag retar mig på. Exempelvis igår kommenterade komentatorerna i matchen Färjestad-Skellefteå matchen att Skellefteå spelade med allt för många spelare, kan kanske hålla med till viss del, men det kanske fanns en anledning. Pojkarna kanske inte hade fått sin givna plats ännu, det är FÖRSTA seriematchen. Ingen match som (enligt mig) på något vis präglar en hel säsong. Det är liksom sättet alla pratar om det, det förväntas ett slutspels-spel från start. Dessutom måste jag påminna alla om att vi kollar på hockey från Sverige. Första seriematchen säger iaf inte mig speciellt mycket, ser det lite som en träningsmatch som räknas.

Innebandyn har ju också dragit igång, här är det lite samma sak. Dessuom räknar "experterna" med högre prestationer från topp-lagen. Hur förklarar man annars betygsättningen mellan Aik-Balrog? Slutresultatet blir 15-4. Balrogs spel är enligt dem godkänt, medans Aik är godkända, och uppe och nosar lite på bra-trakten. Verkar ju snarare som att Aik va i toppklass och Balrog sög.

Hur som helst, kul att allt drar igång, då vet man att det är höst och "mobbnings-jakten" på alla vänenr som håller på nått annat lag är igång. Härliga tider!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Var detta du?! Men bloggen ær ju inte ens rosa! Den ær ju liksom "punkig"! Men sweet - har du gjort det själv? Bajs!

2009-09-22 @ 14:49:54
URL: http://jobengtsson.blogg.se/
Postat av: madde

innebandy!!<3

2009-09-22 @ 15:20:13
URL: http://boggens.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0