sova.

Dagen idag har mest ägnats åt att planera en liten tripp på torsdag (i jobbsyfte). Skönt att vi fick till det. Ser fram emot dagen, lite som första skoldagen kan man säga.

Har nu vart ledig i snart en månad och jag känner snart att jag spricker. Har liksom gjort allt det där man gör när man är ledig och tar igen sig. Vart en soffpotatis, storstädat, tittat på serier jag velat se, sovit ut på morgonen, läst böcker, tänkt på hur mitt liv kommer se ut när jag börjar jobba, tänkt på saker jag vill göra m.m. Men det finns ju även saker jag inte gjort (läs: träna, tagit en morgonpromenad, lagat extremt stora middagar varje dag, målat om vårt slitna tidningsställ som jag skullat göra i ca 2 år när jag får tid och sen har jag exempelvis bara besökt en bråkdel av de jag vill besöka.) För är det nått jag har haft så är det tid. Varför är man mer ineftektiv när man är ledig? Känner inte igen mig själv? Har helt klart lärt känna mig själv på nytt. Gud va skönt det ska bli att börja jobba! Men det kanske är bra att bara ta ett break från allt nån gång. Och bara vara. Har aldrig förr vart såhär laddad. Vill bara börja. Sätta tänderna i det. Nu!

Imorgon blir det faktiskt lite projekt på g. Ska putsa alla fönster, samt ta en promenad med lilla mor.
Bör väll kanske även offentliggöra min nya (vuxna, haha) blogg.

Btw - har fått lite hybris på Denise Rudbergs böcker, håller just nu på att sträckläsa dem och har tre kvar. Ett tips iaf om man vill ha lite lättläsa feel-good böcker att läsa.

Fick ett himla gulligt samtal från farmor o farfar idag. Det va farfar som ringde, han hade fått ett meddelande från pappa o A som är i Grekland. Dock hade meddelandet "försvunnit" innan farfar han läsa klart det och nu var det liksom borta. Min misstanke var att han bara lyckats trycka bort det och att det faktiskt låg kvar i inkorgen, men något sa mig också att farfar sällan använde just meddelande-funktionen på sin Nokia 5110 (ni vet den med anten - dom funkar fortfarande!) Sprang hur som helst över och lärde farfar allt jag kan om sms, samt visade hur han fick fram meddelandet igen.

Nu väntar kudden!


Kommentarer
Postat av: Marie

Åh!! Såååå glad att du inte la av bloggandet helt...!! Vi var i Halmstad i helgen - hade tittat förbi, men J lovade ju hof och tv-spel hela helgen och du var i Oslo... FÅr bli en annan gång. Men vi hade det superbra!!

Denise Rudberg är helt ok, det håller jag med dig om. Har nog plöjt alla hennes och det är skön avkoppling! Har du läst Martina Haags böcker?? Den som nyss blev film och uppföljaren, i en annan del av...nånting Bromma tror jag... De är oxå helt ok. Lite goa fniss osv... :-)

2009-09-23 @ 17:10:11

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0