lagom

Ni vet den vanliga hälsningsfrasen "Heej, hur är läget?".
Har funderat en del på detta fenomen som är runt denna frasen och vad man säger tillbaka. Det vanligaste är ju: "Jo, det är bra, hur är det själv?" men här lägger säkerligen 99% av alla svenskar in (lite aktuellt nu eftersom det är snö o kalt) "Jo, det är bra, lite kallt bara, hur är det själv?"

Varför?

Varför lägga in "lite kallt", bara för att liksom nånting ska få vara lite dåligt? Numera svarar jag alla med: "Jag tycker det är mysigt, om några månader klagar vi på att det är för varmt!" Innan dess kommer det vara: "Lite tråkigt att det är så regnigt!"

För det är ju faktiskt så, till sommaren är det FÖR varmt och nu är det FÖR kallt och sen är det FÖR regnigt och och sen är solen FÖR stark och det är ju synd att man inte kan få dom där goa sommarkvällarna på altanen... Jovars, njut av dom du får. Vi har ett växlande klimat här i Sverige och vi har inte haft snö sen jag vet inte när. Skönt och kul med en riktig vinter! Hade den inte vart snö hade det hetat: "Synd att inte barna fick uppleva en riktig vinter!", "Men det är lite kallt..." Hoppas det blir 30 grader och sol hela sommaren! "Näe... det blir lite FÖR varmt."

Har vädret någonsin vart bra?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Man måste ju alltid hitta något att klaga på ;). Nej, men jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt. Jag föredrar detta framför 30 grader varmt och gassande sol!

2010-02-17 @ 21:46:13
URL: http://ecarolines.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0