söndag.

Söndag - en ledig dag men också en rätt jobbig dag, veckans slut o dagen efter är det måndag. En riktig övergångsdag egentligen. Men söndagen är rätt skön med, man vaknar (förhoppningvis utan bakfylla) runt nio-tio, äter en lång o god frukost, gör egentligen ingenting, ser en film, kanske tar en promenad, njuter av sin kärastes närvaro, o så min favorit: Laga mat! En riktigt jävla långkok eller nått... ingen fucking halvfabrikat utan nått man lägger ner sin själ i, länge och som det blir mycket matlådor av. Idag blir det kyckling i ugn. Massa gott!

Nä, man ska ta mer vara på sina söndagar, sluta se det som en övergångsdag, lite mer som en ladda-batterierna-dag.

Såg en så jobbig film innan till frukosten. Allt för min syster. Har läst boken o storgrät en hel flod, o filmen va ju inget undantag.

Såg även Mammut av Modysson häromdagen, verkligen en tankeställare för vad som är viktigt här i livet o i sin vardag.

Nej, nu har J lovat mig en promenix.

Big L.

Kommentarer
Postat av: Reidarlejla

Nice site. I enjoyed it very much! :-)

2011-02-13 @ 16:23:33
URL: http://reidarlejla.blogfuture.com

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0