nytt år.

God fortsättning allihopa!

Oj vilket uppehåll jag haft från bloggen!
Förklaringen ligger i en hel del jobb, följt av julfirande, ännu lite mer jobb och nyårsledighetedighet som jag inte velat spendera framför en dataskärm. Har inte haft ro i kroppen eller inpiration för att skriva nått heller.

Har börjat bli otroligt rastlös när jag är ledig, känner att jag måste ta vara på tiden jag är ledig, när jag väl är det. Detta resulterar då i att jag inte sover så länge som jag vill. Inte gör sånna där slappa o sköna grejer som att bara ligga på soffan o se en favvo-film eller bara sträckläsa en bok. Sen ser jag det som en möjlighet att storstäda lägenheten när jag är ledig, eller tvätta hela tvättkorgen, organisera garderoben eller rensa ur nått förfallet skåp. Jaja... det kanske är så alla andra gör med?!

Har iaf haft en otroligt skön ledighet uppe på Åstol, 4 hela dagar på en snötäckt iskall ö. Tur att det eldas skickligt i kaminen under kvällarna! Har sovit tills jag vaknat av mig själv, rastats på Stenungsunds torg och åkt skridskor på Åledammen med J. Till skillnad från mig, som såg ut som att jag aldrig åkt skridskor, så va J väldigt duktig. Men det va nog säkert tio år sen sist...

Nyårsafton firades lungt och fridfullt hemma hos Js föräldrar, med massa mat, vin och en vinst i TP Deluxe. Mycket roligt upplägg måste jag säga, både på kvällen i sig o på spelet. För varje färg man hamnade på så fick man även slå ett slag för vilken svårighetsgrad man skulle få på frågan.

Han även med att träffa lillasyster en del under julen, hon va hemma rätt många dagar under julen, innan hon tog en avstickare till Hjo innan hemfärden till Oslo. Får nog bli en liten tripp upp till Oslo under feb eller mars.

Är fruktansvärt dålig på att mellandags-fynda.
Hittade ingenting i Varberg när jag va nere en söndag o spanade. Hade till och med en plan för VAD jag ville hitta, annars kommer jag bara hem med massa skit. Men hitta inte nått. Ingen jacka, ingen kavaj och inga skor. Men, tack vare en snäll sambo som gick med på att gå upp klockan 9 en lördag föratt följa med mig till Stenungsunds torg. Hittade min kavaj! (dock ej rea...) och en supderduper fin röd Didrickson jacka som jag spanat in, men som inte finns i Varberg. Denna va på rea, så det kan man ju kalla för fynd! Nu fattas bara skor... Julklappspengarna är dock slut, men jag är så glad att jag ÄNTLIGEN fått tag på både jackan o en svart kavaj.

Om en stund ska vi åka från ön!
Är utvilad och redo att ta mig an det nya året. Tack gode gud för denna ö där man bara har det så bra och får tillfälle att vila upp sig och umgås!

Trettondagsafton blir det middagsmys hos mor +sambo och deras lilla söta vovve!
Ska ordna efterrätt... förslag någon?




Kommentarer
Postat av: jessica

Önskar att jag hade fått mysa med er i några dagar på ön iaf, men det får bli nästa gång!! puss å kraaam

2010-01-03 @ 15:09:32
Postat av: Mallan

Om du ska åka till oslo tycker jag du ska hälsa på mig med! Lika långt o lika trevligt! puss

2010-01-03 @ 18:52:41
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/
Postat av: Libangunn

I really enjoyed my visit. A great site

2011-05-10 @ 15:29:16
URL: http://libangunn.blogfuture.com

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0