kaaallt

Har legat under mitt täcke i soffan större delen av kvällen och aldrig fått upp värmen. Behöver inte enbart bero på att det är kallt ute, utan att jag är stört trött. Ibland önskar jag att jag inte la så stor press på mig själv, att jag bara kunde släppa vissa saker när det inte är den tiden på dygnet att jag kan påverka det. Det är väll pressen och målen som man har som driver en framåt och i rätt riktning, gillar att ha krav på mig själv, men ibland är det mindre sunt. Ibland måste man unna sig att bara vara, att bara vara Martina och lära sig att inte ens tänka på det under kvällen. Men jag älskar ju mitt jobb, och sen blir det lite mer jobbtänk en kväll när man sitter ensam. (Ja ni fattade väll ändå att jag skrev om jobbet eller?) Mitt nyårs-löfte kanske borde bli att lägga sund press på mig själv?! Inte leva fullt så mycket för att jobba utan ha en lite sundare jobba för att leva-relation med jobbet med. Kanske 50-50 nånting, snarare än 80-20.

Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0