Kantarelltoppade färsbiffar

Fick önskemål om att lägga upp receptet på dom kantarelltoppade färsbiffarna jag mobil-bloggade om häromdagen. Tyvärr inte mitt eget recept, utan Mat-Tinas från Cookalong-programmet hon hade för ett år sen.

Receptet hittar man HÄR.


bilden är (brutalt stulen och lånad utan att ens bry sig om att fråga) från lillasyster.

Såhär såg det ut för lite mer än ett år sen när jag va o hälsade på lillasyster och jag lagade denna gudomliga måltid. Ett tips är att inte bara ha sallad till som det står i receptet, utan kokt potatis, ugnsteka rotgrönsaker eller bara vanlig potatis i ugnen o nån god sås till. Och ABSOLUUUT INTE konserverade kantareller, utan färska. Gjorde en gång med färska champinjoner och det blev också gott. Fast inte lika gott som med kantareller.


Idag blir det lasagne, den enkla vägen!




Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0