Santorini i bilder

20100828 - 20100904

Dag 1. Lördag - Dagen då vi kom



På transferbussen - Första strandbesöket - Fösta ölen

Dag 2. Söndag - Sol och bad



Bambi tar sig i - Bambi i Vatten - Bambi tar sig upp
(faktiskt rätt svårt för man sjunk ner i stenarna)


Vackra S i vacker utsikt

Dag 3. Måndag - 4hjulingar runt ön


Frukost


Hyr 4-hjuling - Tillbaka till hotellet (vårt rum är det med balkongen längst till höger) - J dricker vatten uppe på toppen av ett berg.


Jag på toppen - Ut över Perissa - Jag ut över Kamari


R och Kamari - J och Kamari - Jag o S dit inga pojkar vågade gå


Startar 4-hjuling - Down we go - Utsikt över vad jag tror är Fira


Utsikt - Jag och ♥


Reed beach - Bada på Reed Beach


Sol o bad på Perissa, R fick besök - S kollar på - Jag i min vackraste form med "lax"-öron, dubbelbröst o svett


Mamma katt med mobbat öga - Bäbis katt


Rast påväg till Oia o den berömda solnedgången


Många samlade för att se solnedgången

Det va även här vi gick förbi Tommy Lee o det grämer fortfarande J o R att dom inte fick nått eget kort med honom.

Väl hemma kom vi hem till att vårt hotellrum va krashat:

Nej, skämt å sido, va lite vild grekisk fest bara.
Såhär åkte vi kring ön:


Dag 4. Tisdag - Sol o bad


Gurka - Middag i byn på kvällen

Dag 5. Onsdag - Vulkanen Nea Kammeni



Båten till vulkanen - Santorini, Fira - Den 40 min långa h-vetes promenaden upp. Men vi hade ju tur med vädret, o man glömmer snabbt.

Vulkanen är aktiv men har inte haft utbrott sen 1950 då det va ett mindre utbrott, innan dess 1940, som var ett stort utbrott. Ett utbrott (osäker på när) gjorde att vulkanön blev en egen ö och så att Santorini blev en egen, därav stupen. Det stora krysset på kartan ovan visar vart vi var. Vi åkte även runt ön till en varm källa - eller egentligen en svavel ventil från vulkanen, men det låter ju mer turistigt att kalla det för en varm källa.


S på toppen av vulkanen - I hålet va det glödhett - Det röda är den varma "källan"

Vi såg även hur det pustade innifrån vulkanen, liksom yrde ut o det luktade svavel. Riktigt coolt!
(J o R va inte med, dom låg hemma bakis)

Dag 6. Torsdag - Sol bad och en kväll i Fira

Vi tog oss en tur till Fira för att ta en titt på de små gatorna o fina husen o även här fick vi se solnedgången. Denna gången på en sky-lounge.

Ett bröllop under solnedgången - S o utsikten - R


Solnedgången i Fira - Firas små hus - Jag o J


Mmm... så många, så lite tid...

Dag 7. Fredag - Slappa, sola, bada, FOTBOLL



Jag och Sandra fixade till slut så en bar visade oss fotbollen

Dag 8. Lördag - Hemresan



I väntan på bussen som tog oss till den minsta flygplatsen i världshistorien (!!)

Resans stora plus: Trevligt sällskap, och att det va så otroligt vackert!
Resans stora minus: Att jag inte fick tummen ur på nåstan åtta dagar att prova Grekisk moussaka.

Kommentarer
Postat av: mallan

åh vad kul med lite bilder och guuud vad fint det verkar vara där! Vill också till grekland! Puss!

2010-09-06 @ 17:58:46
URL: http://sjuhavsenare.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0