städsöndag

Söndag brukar vara vår vilodag (trots ett mindre intresse av kyrkan) men idag så har städning, kastning av diverse och organisering stått på agendan. Fy f&%¤#n va tråkigt det har vart, skurade både toa o köket i säkert 2 timmar vardera. Duschkabin i plats är nog bland det vidrigaste jag vet.

Men.

Sååå uuunderbart fiiint och frääääsht det är nu!

Vi har slängt och skänkt bort ungefär 5 kassar med kläder. (lugn mamma o lillasyster det fanns ingenting där ni hade velat ha ändå) Kastat massa saker vi aldrig använder, men sparat bara för att. Fick fyllt typ hela bilen bort till miljöstationen, men kartonger som vi sparat, mycket va iofs lådan som tvn kom i. Frostade av frysen som knappt gick att stänga. Tänk va mycket kul man kan hitta. Slängde säkert fem brödpåsar med en macka kvar i varje.

Finns bara två saker kvar som vi måste fixa. Ordna så det går att hitta i alla pärmar, samt torka ur kylskåpet.
Men det får bli en annan dag. Nu ska jag sova och imån när jag vaknar så kommer jag mötas av en underbar ren doft. Underbart!

Btw - tänker satsa på lila i v-rummet. Vad tros om det?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Fick en smärre shock, tills jag läste MEN! Haha!

2010-09-13 @ 17:20:45
URL: http://jobengtsson.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0