Ledig dag

Ledig dag idag. Ska snart bege mig neråt stan o fixa sista klapparna, sen lite mathandling o till sist ska jag sätta mig framför datan o göra lite körtest. J ska jobba kväll så kvällen kommer vara groteskt tråkig. Dock bra tillfälle för teoriläsning. (Som är astråkigt)

Har även fixat med F-kassan som verkligen gått en charmkurs nu lagom till jul. HUR ska man kunna veta allt? Försöker läsa mig till info men så finns det avvikande regler o skit till allt. Hur ska jag exempelvis kunna veta att jag ska räkna bort semesterersättningen i min lön när jag ska ange den? Och så ringer dom o fräser till mig på jobbet, typ: "Bara så du vet så går vi efter vad din arbetsgivare anger!" Detta säger dom mitt i julruchen, jag står i kassan och har naturligtvis då inte ett enda papper framför mig så jag kan förklara eller anteckna vad dom säger. "Jaha... ja, men det verkar ju uppenbarligen som att det är den som är rätt eftersom jag gjort fel o vi inte ALLS räknat likadant."
Fick ringt upp till mitt jobb-kontor i morse o avreagerat mig lite. Kändes genast bättre, lite kul att dom som inte ens jobbar på F-kassan kan förklara för mig bättre än vad F-kassan kan.

Sov 12 timmr inatt... eller ja, låg 12 timmar i sängen, vakna fem miljoner ggr av att bäbisen tyckte jag va tråkig. Va på toa minst lika många gånger eftersom h*ns största intresse är att sparka mig på kissblåsan ;-)

Måste börja sluta säga han. Har bara blivit så, dock tänker jag på bäbisen ibland som en kille o ibland som en tjej. Pappa sa häromdgen att man ju blivit helt inställd på en kille nu eftersom jag säger han hela tiden. Och BFF sa likadant. Men det känns som fel o säga "den". Så eftersom vi säger han, blir det säkert en hon ;-)

I mars lär vi veta.

Kommentarer
Postat av: Marie

Läängtar....! <3

2011-12-20 @ 19:31:58

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0