advents-mys-middags-meny

Vilken mysig kväll det va igår! Det gick för snabbt bara.
Hör å häpnas men jag va vaken till lite drygt halv 3. Middagen blev jättegod!

Huvudrätt
Ungsrostade rotgrönsaker
(vanlig potatis, sötpotatis, kålrot, morot och rödbetor)
Laxkotlett
Romsås
Fetaostsås
Grönsallad

Efterrätt
Vit chockladpannacotta med björnbär

Efterssom såserna blev en succé, men va så sjukt enkla så kommer dom här:

Romsås
Två msk ishavsrom
2,5 dl cream fraisch
1 normalstor rödlök, finhackas
peppar

Blanda ihop. Klart!

Fetaostsås
150 g fetaost
2,5 dl cream fraisch
1 vitlöksklyfta
peppar

Smula sönder feta osten så gott det går o mixa sen tillsammans med cream fraischen, med en stavmixer eller dyl. Pressa i vitlöken och krydda med lite svartpeppar. Klart!

* * *

J ligger fortfarande o sover, han o L va väldigt duktiga med både gin o öl igår.

Blir nog en film under filten i soffan...

Kommentarer
Postat av: Maaalliiin

Tack för receptet! Jag kommer definitivt göra den god såsen nästa gång! MMMMmm. Lukas var också ganska svårväckt idag kan jag meddela dig :) Tack för igår bästis. Love you puss

2011-11-27 @ 21:16:57

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0