Pannacotta

Pannacotta är egentligen busenkelt o innehåller väldigt få ingredienser (iaf den jag brukar göra) men det spelar ju ingen roll om man nu som jag glömmer av, o slarvar bort lappen hela tiden. Fick ringa svärmor igår som hade lyckats rädda sin handskrivna post-it lapp så för vår skull lägget jag ut receptet här med, vet ju aldrig när nån av oss slarvar bort lappen igen!

Pannacotta
5 DL grädde
100 g vit choklad
1 tsk vaniljsocker
3 gelatinblad

Lägg gelatinet i vattenbad efter anvisningar på förpackningen.
Värm upp grädden med vaniljsocker
Hacka chokladen
När grädden nästan kokat upp så ta den från plattan o vispa ner chokladen som smälter
Lägg i gelatinet o vispa lätt
Häll i portionsformar o ställ i kylen några timmar (3-4 kanske)

Jag serverade med hela björnbär som vart frusna som jag bara blandade ihop med lite gammaldags björnbärsmarmelad. Gott med nått lite syrligt till det söta!

 


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0