Svett

Lilleman är varm o svettas - nästan som en fullvuxen karl. Han vaknar på natten o är dyblöt i nacken o håret. Nu är det ju extremt varmt, tropiskt nästan, men det har vart så ett tag. Fick byta boddy (alltså ingen pyjamas här utan en tunn kortarmad boddy) inatt för den va fuktig. Och hela kudden va blöt! Kanske inte konstigt att han vaknar mycket just nu, är missnöjd o vill ha nått.

Läste nånstans att det är runt 5 månader som barn börjar sträcka sig efter en när man kommer. Har verkligen sökt efter detta "tecken". Igår sträckte han sig. Inte efter mig dock. Utan hans armar sträckte sig hysteriskt, glatt och lite desperat efter skålen med kvällsgröt jag ställde på lagom avstånd från honom.

Dagens outfit är en skön bomulls body med "morfa är min bästis-budskap". Endast ett par grötfläckar. Till det ett par blå tunna shorts. Perfekt för morgongympan o dagens första fight med tummen o hans vänner:


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0