Dagens

Dagens middag:
Förkokta o ungnsgriljerade tjocka rev med potatis sås och broccoli.
Blev galet gott!
Kokade köttet typ en timma med lite fond/buljong o pepparkorn. Sen när det va klart fick det stå i vattnet en stund, slängde ihop en marinad på grillolja, soja och sweetchillisås. Skalade potatis o satte på dom ungefär samtidigt som köttet åkte in i ugnen på 200 g. Såsen gjorde jag bara på matgrädde, kalvfond, soja o sweetchillsås.

Efter det vilade jag middag - bara för att jag kan! Såå sköönt!

J (den krasslige) är lite bättre men har ändå pga minimalt med sömn inatt just gått o lagt sig. Skitkul, not. Imån går han på o börjar jobba kl 5. Dock sa han häromdagen när vi pratade om mina humörsvängningar att han kommer springa in i kontrollrummet krama var enda en på skiftet när han går på igen. Moget ;)

Har inte ätit godis på hundra år känns det som, drog ner radikalt på den varan när J ingick sin jobb-diets-grej, bara för att liksom supporta. Men är just nu ap-sugen på lösgodis så jag ska ner till Hemmakväll o plocka lite.


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0