kungabebis

Denna lilla kungabebis har ju lite förföljt en under hela graviditeten, vilket av nån anledning irriterat mig lite. Kommentarer som "Åh ska ni ha samtidigt som Victoria o Daniel?!" "Ja då kanske ni får på samma dag som Victoria o Daniel!", precis som att det går att jämnföra liksom, för oss är det ju större med vår bebis vilket det antagligen är för dom med att få en bebis. Fast nu råkar ju dom va kungliga, dvs representera Sverige, kan väll förstå att folk bryr sig då. Vi måste väll va det land som har skummast relation till vårt kungahus. Ena stunden älskar vi dom för att andra stunden håna dom. Väldigt växlande mellan att skratta med och skratta åt. Men skönt att dom har fått nu iaf tycker jag :) Men det va ju inte det jag skulle skriva om, för av nyfikenhet va jag ju tvungen o kolla in Daniels uttalande från imorse och jag tycker han är så himla härlig. När han precis berättat vikt o storlek på lillflickan så ser man så tydligt att han bara vill sätta sig ner o gråta av lycka. Så där nånstans (40 sek in i presskonferensen) börjar jag givetvis lipa. Gillar ändå Victoria o Daniel.



* * *
Idag har jag iaf bara en uppgift. Knipa!
J sa innan han åkte i morse: "Nu blir det säkert idag bara för det", sen ringde han vid halv tio o va irriterad över att alla prata om kungabebisen o så sa han: "Men OM det sätter igång nu så kanske det finns en chans att våran bebis kommer imån istället?"
Tja, kunde ju iofs blivit en fin 55-års present till pappa.

Nu är det bara ett datum till att undvika. 29 feb...

Föresten, snacket har gått lite här nu här under 8-9 månader:
Mina föräldrar och mina svärföräldrar är nätt o jämt lika gamla, men vad låter äldst:
farmor o farfar eller mormor o morfar?
Det är liksom inte bara så att fixa barnbarn, dom får ju en ålderskris på köpet verkar det som ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Pappa sa när han, 44 år gammal, fick veta att han skulle bli morfar: Ah, att bli morfar är inte så farligt. Det e värre å va gift med en mormor....! Fast jag måste säga att farmor å farfar låter äldre än mormor å morfar. Men FASTER låter ändå äldst! ;-) Men jag kommer va en otroligt stolt faster....

2012-02-23 @ 17:43:25
Postat av: Caroline

Farmor och farfar låter klart äldst i mina öron :)

hoppas du lyckades knipa hela dagen ;)

Kram på dig!

2012-02-23 @ 20:46:08
URL: http://ecarolines.blogg.se/

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0