städy

Oj vilken dag!
Vaknade när Js väckarklocka ringde kl 5 o blev fullkommligt klarvaken. J däremot tryckte sedvanligt av larmet både en o två ggr ;-) somnade om när han gick o sov till sju då mitt larm ringde och jag precis som J tryckte v larmet massa gånger. Idag hade vi bokat in flyttstädet o dom skulle anlända kl 9 till gammla lyan. Fem över nio ringde dom o sa att dom va i Kungsbacka o något försenade. Svarade med min aldra ljuvaste gravid-stämma att: Okej, jag sitter ju här o väntar på er liksom, det är ju sagt kl 9 då får man ju ringa lite innan.
Då tyckte smart-ass i andra änden på luren att jag kunde lämna lägenheten olåst o gå därifrån. Men enligt dom uppgifterna jag fått så skulle vi ju tillsammans gå igenom om det va nått o dom skulle lämna offert ifall dom ansåg att lägenheten va kraftigt nersmutsad osv, o då skulle ju allt det spricka. Så jag satt snällt på golvet o läste Metro o surfa på mobilen. 50 min tar det tydligen att köra från Kungsbacka... Men när dom väl kom (7 pers) så gick allt smidigt. Gick upp till min hyresvärd o drack kaffe o prata en stund, sen hem o åt lunch (mitt liv är en enda stor mat o sov klocka) sen tillbaka. Det roliga va att dom skulle ringa när dom hade en halvtimma kvar så jag skulle kunna komma dit. Men kändes inte som att dom skulle göra det så jag gick dit igen, varpå dom säger: Vi är klara om 5 minuter... Men, orka inte!
Blev kalasfint o dom gjorde ett jättebra jobb, synd att det där med kommunikation inte är allas grej. Och hur går det ihop? Sju personer som städar en 65 m² stor lya för 3000 kr under tre timmar? (Dock betala vi bara 1500 pga RUT-avdrag) Skämdes nästan lite.

Sen gick jag o min hyresvärd över lägenheten o kollade så allt va fint, hon fick nycklar o allt va frid o fröjd. Bättre hyresvärd går inte att få, kommer nog sakna henne litegrann!

Hur som hellst, några ärenden på stan, sen hem o här sitter jag n u i soffan, härligt go i benen av all promenad under dagen och all frisk luft!

J kallade mig hemmafru innan o efter han hade sagt det såg han nästan rädd ut. Stackarn, mitt solskenshumör gör att han knappt vågar skämta längre.

Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0