Js diet o min kvällsglass

Har just tryckt i mig massa glass! J småbantar så det har vart mycket frukt o nyttigt det senaste. Tur att man slipper hålla honom sällskap fullt ut.

Får väll förklara lite närmre. Dom har ett vad på jobbet, alla som "behöver tappa några kilo". J har såå måånga fina skjortor som inte går att knäppa o dessutom är det en tävling gossarna emellan. J går ju lite igång på sånt. Nu till Js "diet" o strategi. Han äter ordentlig frukost, oftast havregrynsgröt eller fil o fullkornsflakes. Sen då självklart middag som typ är som vanligt fast han nu även intar sallad o sen när vi äter på kvällen tar han inte två stora rågade tallrikar med mat, utan en. Sen äter han inget godis på kvällarna o så tränar han typ 2 ggr i veckan. Så egentligen inga större förändringar, mer regelbundet bara. Sen är han normal o unnar sig kaka till eftermiddagsfikat. Skönt att han har en human plan, de va tydligen vissa som startade sin diet med att äta kålsoppa i 3 dagar. Slutade med att han va så kass i magen att han hoppa av samåkningsbilen. Hur som haver, J har tappat 3 kg o jag tror snart skjortorna passar igen.

Men det va stört gott med glass, kakdeg o grejer i!


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0