Vad hände 2011?

Det värsta med att skriva en slags summering av ett år är att man kan glömma en sån där uppenbarart stor grej för året, men man lär väll få höra det på ett eller annat vis isåfall antar jag!

* * *

2010 avlutades och 2011 påbörjades med middag hos oss med goda vänner!


Årets vuxenpoäng:
  • Skrivit in mig på körskola och kommit en bra bit, bara några pusselbitar till som ska på plats.
    Tack pappa som lärde mig att starta bilskrället och J som stått ut med en hel del på vägarna.

Årets köp:

  • Vi köpte en röd kombi-bil
  • Jag o J skrev papper för en bostadsrätt

Årets hälsosammaste uppoffring:

  • Jag slutade snusa i Januari
  • J slutade snusa i Augusti
Årets större resor:
  • Har ju inte direkt vart världens mest beresta människa vill jag inte påstå, men detta året besökte jag rätt många ställen. Började året med en jobbresa till Argentina, Buenos Aires som avslutades i Brasilien, Rio De Janeiro. Gjorde sådär vanliga turistgrejer bara som att festa med Mick Jagger, besöka Bocca Stadion, flyga runt Jesus statyn och äta en enkel 3-rätters på Copacabana Palace. En resa jag aldrig glömmer!
  • I Juli åkte jag o J på en långweekend till London, hälsade familjen E och gjorde sånna där turistiga grejer. Mysig stad, väääldigt stor, trevliga invånare m.m. Vi är fast beslutna om att åka tillbaka o se på fotboll nån gång. Dessutom fick vi inte tillfälle att fullt ut prova på publivet!
  • Charter!! Vi åkte på en slappis-charter till Kreta med lillasyster o hennes R. Mysigt och avkopplande!



Årets mindre resor:
  • Ästad gård med familjen E! Vi hyrde en stuga, åt 3-rätters, bada bubbelpool och umgicks. Mycket trevligt veckorslut som vi annordnade för att svärmor passerat 50.
  • Åstol! Denna paradis ö! Påsk, sommar-semester och några andra tillfällen spenderades där.
  • Linköping hos BFF med Melodifestivalen och årets i säklass kallaste natt. Fick se det svenska vinnarbidraget med Erik Saade, som alltid när vi är på Mello. (Vi var även i Gbg under delfinalen där Carola medverkde)
  • En weekend utöver det vanliga i Göteborg med J i Juni. Håkan Hellström i Slottskogen och två nätter på hotell Avalon.
  • Ännu en hotell-weekend i Göteborg i December med hockey, indisk resturang o härligt syskon-häng.

Årets kändisar:

  • BFF medverkan i filmen Jag är en ö sänds på SVT o hela svenska folket jublar - en ny stjärna är född!
  • Jenny Almsenius släpper sitt debutalbum och medverkar i bland annat Nyhetsmorgon.

Årets tillökningar:

  • Familjen E utökar barnaskaran och lille J tittar ut Oktober.
  • Js storasyster o hennes R får även dom tillökning i Oktober när V tyckte det va dags.

Årets flytt:

  • Lillasyster flyttar till Sverige o befinner sig bara 40 min bort!

Årets flytta-ihop:

  • Fröken O skaffar pojkvän och flyttar ihop innan nån hinner blinka, lyckan är total och Amor skjuter ännu sina pilar över de lyckliga tu.

Årets sporthändelser:

  • Warberg "tar SM-silver" o jag har då aldrig vart så nervös i hela mitt liv vid straffläggningen. Blev dock inget Blå-tåget för mig utan matchen sågs hemma i soffan, skrikandes i goda vänners lag.
  • BoIS till Superettan, ingen direkt fotbollsnörd men har då vart på fler BoIS-matcher under 2011 än aldrig förr.
  • Tänker inte kommentre nått om Frölunda i skrivande stund.
Årets bästa moment:
  • När jag o J fick reda på att vi skulle bli föräldrar! ♥

Årets näst bästa moments:

  • När vi äntligen kunde dela med oss av nyheten till våra nära o kära! ♥

Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0