40 + 2

Ni vet när man flyttar så är det ju alltid en låda eller två eller dylikt som står kvar ett tag o det finns ju alltid nått ställe man lägger grejer "sålänge". Vi hade länge en låda med fotoalbum, lite annat smått o gott som stod i det svarta rummet. (Js nuvarande lekrum o bebisens kommande rum) Den lådan blev dock organiserad o nedburen i förrådet för en vecka sen eller två. Dock har det stått en säck (!!!) med kläder i sovrummet som ingen av oss brytt sig om utan snarare fyllt på... MEN idag va dagen då vi (läs jag) tog tag i den. Har även organiserat om lite i stora garderoben, verkligen massor med "sålänge" grejer därinne. Sen ställer jag mig ytterst frågande till varför vi (läs jag) bestämt skulle spara på ca tio stycken använda svarta sopsäckar som liksom inte går att få ner till en normal volym.

Inatt har jag vaknat flera ggr i små ryck och vart helt borta o liksom tänkt "känner jag några värkar??" Seriöst liksom...
J sa innan att han inte hade nån "kännapåsig"- känsla utan att det nog tar några dagar till. Utbrast: "Meen jag orkar inte mer!!!" o blev nästan gråtig o irriterad. Dock känner väll jag samma sak, känns inte direkt att det blir idag eller imån. Ja dagarna går i snigelfart...

Fint väder, blir nog en promenad med sånna där hoppsa-steg.
Js kompis är i stan o gör tenta o kommer kanske hit en sväng sen.

Har tittat på alla mina fina vår/sommar-kläder idag. Chinos, linnen, tunikor m.m. Har i ren protest lagt undan alla gravidkläder. Och detta även fast jag vet att man inte kommer ut från BB med sin gamla kropp/mage o direkt kan hoppa i sina gamla kläder utan nog få dras med dom ett tag till.
Längtar massor efter våran bebis o jag längtar efter att inte vara gravid längre, längtar efter att kunna röra mig. Tänk att kunna knyta sina Converse utan att bli irriterad.


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0