Borra

Idag sa en klok man till mig o J: Man måste få göra fel annars lär man sig inte!
Sant, eller hur?
Detta var pappas gode vän och även elektriker som sa i samband med att han vart här på förmiddagen och bytt en sladd i väggen vi liksom råkat borra i.
Igår eftermiddag skulle vi lite snabbt o lätt skruva upp lite tavellister o en extra hängare vid entrén. Tavellisterna gick bra men sen när vi kom till hängaren va vi lite skeptiska. Eller ja, J va skeptisk och jag stod bredvid o hejade på o tyckte han skulle sluta mesa o borra på. Poff. Och heela lägenheten släcktes ner. Några tysta sekunder, fick ur mig: "Du fick ingen stöt va?" Js ögon va stora som tefat, men han fick ur sig ett "nej". Sen sa han nått i stil med: "Vi släckte fasen hela lägenheten!" Dock gick allt att tända igen, men ja liten chock! Blev lite samtal o sen lovade pappas kompis att komma dagen idag. Herregud med sladdar det finns i väggarna ;-)
Nu vet vi iaf hur dom sitter där!


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0