Gokväll

Oj vilken fartfylld dag jag o lilleman haft. 06.40 skulle han upp idag så det fick jag ju gå med på, sen gick vi en promenad o hamnade hos Tant T på jobbet, sen gick vi upp till min farmor o farfar o fick lunch o grejer! Mysigt!
Noah lekte med veckans roligaste leksak, en vattenflaska! Kul va det iaf, tyckte vi nog alla 4.

Hem o möttes av en snorig o trött J med huvudvärk o ont i halsen. Kul tyckte vi... Not. Men jag o Noah skulle ändå åka upp till Ullared o fixa min mormors grav tillsammans med mor. Sagt o gjort, där stog vi i spöregnet o fixade medans Noah skrek för full hals.
Men fint blev det! Och egentligen gjorde väll mamma allt. Kunde inte låta bli att tro att mormor skrattade åt oss, regnet verkligen öste ner o det enda som hördes över kyrkogården va en skitförbannad Noah.

Blev en snabbis inne på Ge-kås, innan vi begav oss hem igen. Och väl där va det tipp-topp nere i vagnen. Lattjade i antingen skällde eller skrattade åt folk som gick förbi.


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0