Pizza

God söndag! Söndag förmiddag är en dag då folk inte står på kö för att vilja umgås...

Eftersom jag o J brukar må sådär efter div festligheter så gick jag o Noah en sväng i morse, då vår fina son inte alls har nån förståelse för att man på söndagar ska ta det lite piano ;-)

Nu vilar han middag den lille busen o J, ja han sover vidare.

Eftersom det är bakis-söndag blir det hemmagjord pizza. Brukar vara slappa o köpa färdiga kit, men tycker det alltid är en bismak på pizzabotten. Dock smidigt en fredag o klockan blir mycket. Men idag blir det egen.
Roligt!

Hopp, Noah sover i sovrummet o J ligger utslagen i soffan o jag sitter tyst som en mus i köket. Härlig söndag ;-)

Igår köpte jag årets första julmust o för att den skulle bli kall la jag den i frysen. Tänkte: Nu får jag inte glömma den!
Glömde den givetvis.
Skakar lite på den, ah inte helt genomfrusen, mest som lite så slashigt. Öppnar flaskan. (Ja det va kanske inte jättesmart) POOOF! Ungefär som en flaska skumpa. Blir nån slags vulkan-stråle av julmust-skum som kommer ur flaskan. Till slut slutar det o jag kan avnjuta min första julmust avslagen men kall. Mums, eller nått.

Såhär såg det ut efteråt:


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0