Sjukstuga

Idag skulle vi vart på Noahs första barnkalas för hans tjejkompis A som fyller 1. Vi (eller ja, mest jag) har laddat hela veckan! Tyvärr fick lilleman feber igår kväll. Och tidigare på dagen hade han även fått hosta. Symtomen var:
1. Lugn och inte ens lite vild
2. Gosig en längre stund än 2 sekunder
3. Glansiga ögon
4. Trött, men vakna hela tiden

Hade våra Eskilstuna-bor på middag igår. Mysigt! Gjorde köttfärs-potatis gratäng. (Jag ska länka till den, har dock börjat göra lite annorlunda så jag tar det i ett annat inlägg.)
Sen vart det jordgubbs-pannacotta!
Gott!

Lilleman hade svårt att somna till o vaknade kanske en gång i timman under kvällen o va ledsen men inatt sov han "bra" o vaknade kanske varannan, när han hosta men i med nappen o sen va det bra med det. Dock blev jag ju "nojig mamma 2.0" o låg o lyssna på honom när han "surrade".
J hade vaknat nån gång. Men å andra sidan vaknar jag på en millisekund när lilleman vaknar med kan sova förbi Js larm o när han går upp. Och J vaknar tvärt av sitt larm men det tar en lite längre stund att vakna av Noah ;-)

Febern håller i sig idag och det är en trött, gosig, smågnällig o hostig Noah!
Men det ger nog med sig snart får vi tro.


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0