Sovsöndag

Här sovs det för fullt idag. Noah som hade en jobbig natt i går med vakna-somna 1 gång i timman sov bättre inatt o vakna bara 3 ggr. Efter lite mat vid sju vakna han som vanligt igen 1 till 2 timmar senare. Trodde jag!! Blev ganska paff när klockan visade på 10.15! Och Noah blev nog med paff för när jag började göra gröt fullkomligt exploderade han o när han väl fick gröten kunde han inte riktigt förstå vad som tog sån tid, så till nästa långsovmorgon så får jag ta fram två skedar o liksom håva in med båda händerna, alternativt bygga nån slags gröt-dropp.

Noah har ju två tänder sen rätt länge tillbaka, han va runt 3 månader när han fick dom. En 6 månaders bebis kan bitas rätt hårt om dom lägger den sidan till. Gör rätt ont att bli biten vid amning... Dock har lilleman bara testat detta en gång! Tyckte väll att det blev ett fasligt liv på mjölkmaskinen kan jag tänka. Hur som haver - igår lärde han sig (den hårda vägen) hur ont det kan göra att bitas. Han satt nämligen i godan ro i sin matstol o åt hand medan jag plocka lite i köket. Helt plötsligt hörs ett "wwwääääääää!!!" och då sitter lilleman med fingret i munnen o storgråter. Ett litet litet bitmärke i fingret... Ja dessa sylvassa små tänder!

Idag blir det en promenad efter att J åkt till jobbet. Ska även till Kicki o Jocke o kolla in deras nya lya! Mysigt!

Imån blir det Ge-kås... Har skjutit fram det rätt länge o vi har nog en snitt-tid på 1,05h i den butiken. Blir nog nått i den stilen imån med, fast det är klart nu har vi ju lilleman med o allt tar ju dubbelt så lång tid då ;-)

Och Noah vilar, trots monstersovmorgon:


Kommentarer

Skriv en rad till mig här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0